A Pannon Egyetem Turizmus tanszéke második alkalommal rendezte meg a Turizmus Konferenciát, idén Exploring co-creation címmel. A konferencián egyetemünk tanárai és külföldi előadok egyaránt részt vettek.
A pénteki napot Jancsik András dékán úr és Alan Clarke nyitotta meg, akik kellemes időtöltést kívántak és kihangsúlyozták mennyi hasznos információt és tapasztalatokon alapuló tudást cserélhetnek egymással a résztvevők.
A bevezető előadást professzor John Swarbrooke, a César Ritz Főiskola (Svájc) tudományos igazgatója tartotta, aki kiemelte, hogy az együttműködések gyakorlata nem újdonság, csupán a turizmus területén. A technológiai újítások távlatokat nyitnak meg, lehetőségeket teremtenek, csak úgy, mint a marketing területén a manapság népszerű CRM (Customer Relationship Management), valamint a szervezetek és desztinációk olyan új utak felfedezésére törekednek, amelyekkel előnyre tehetnek szert a versenytársaikkal szemben.
A nap folyamán az előadások 2 szekcióban párhuzamosan zajlottak, az érdeklődők elmélyülhettek az együttműködések struktúrájában, központba állítva a fogyasztói értéket. A nap végére világos képet kaphattunk arról, mik azok a kompetenciák, készségek, együttműködési formák, amelyek elengedhetetlenek a turizmus különböző szektorainak fejlesztéséhez. A turisztikai szakma komplexitásából adódóan a konferencia minden résztvevője más oldalról közelítette meg a témakört, így egy olyan élményt nyújtottak, amely hasznossága mellett rendkívül színessé és érdekessé tette a napot a hallgatóság számára.
A résztvevők mellett ERASMUS hallgatók is helyet foglaltak a közönség soraiban, képviselve evvel az egyetem hallgatói táborát.
Személyes tapasztalatom, mint a szakma egyik jövőbeli képviselője, hogy egy ilyen jellegű konferencián való részvétel elengedhetetlen a „kötelező” tudás elsajátítása mellett. Ez a tapasztalat olyan pluszt adott számomra, amely szélesítette a látókörömet és betekintést adott a szakma gyakorlati részébe, a jövő lehetőségeibe, amiben az én generációmnak kell megállni a helyét.
Az előadások szombat délelőtt folytatódtak, social media, az együttműködés gyakorlata az utazási döntéshozatal témában, valamint olyan egyediségek merültek fel, mint a horgászat, vagy a webes illat-alkalmazás.
A konferenciát Alan Clarke összefoglaló beszéde zárta, melyben azt hangsúlyozta, hogy az együttműködések létrehozását nehéz ugyan megfogalmazni, megszervezni, mérni és előre megjósolni, de a turizmus funkcióinak egyszerű kihasználása már nem elégséges a sikeres jövő megteremtéséhez. A rugalmasság, tág látókör, a fejlesztések iránti elkötelezettség a szakmában való sikeresség kulcsa.