Az alábbiakban Kovács Andrea és Pinke Csilla Turizmus-vendéglátás alapszakos hallgatók beszámolóját olvashatjátok a skóciai Skibo Castle-ben töltött szakmai gyakorlatukról.
“Szombat este miután szerencsésen átküzdöttük magunkat az összes létező közlekedési eszközön, sikerült megérkeznünk a Skóciai Invernessbe. Mivel a szálloda a várostól távol egy hatalmas birtokon helyezkedik el, így autóval jöttek értünk, majd Dornochnak vettük az irányt.
Szállásunk egy cottage volt, amely kissé távolabb helyezkedett el a munkahelytől, éppen ezért később kérvényeztük, hogy a kastélyba költözhessünk. Az első hónapban trainingen vettünk részt, ami tulajdonképpen azt jelentette, hogy egy már tapasztalt kollégával dolgoztunk együtt, aki megmutatta a szakma fortélyait.
A következő műszakokban lehet dolgozni: 7.00-15.30-ig, 8.00-16.30-ig, 9.00-17.30-ig, 10.00-19.00-ig, 14.30-23.00-ig. Általában mi az elsőt és az utolsót kaptuk. A reggeli műszak úgy alakult, hogy 7-től kb fél 9-ig a földszintet takarítottuk, amely 4 szekcióra volt osztva. Általában reggel ketten kezdtek, 8-kor pedig megérkezett a segítség. Miután elkészültünk, a supervisor vagy a Housekeeping manager kiadta mindenkinek az aznapi munkát.
A kastélyban 21 szoba van három emeleten, illetve a birtokon vannak még vendégházak, amivel együtt összesen 53 vendégszoba van. Erre a szobaszámra körülbelül 12 szobaasszony van.
Aki 9-re jött, az automatikusan ment az irodába a munkalapjáért. Miután ezt megkaptunk mindenki elkészítette a törölközőket illetve lepedőket, amire szüksége volt és bevetésre készen elindultunk 🙂 A kastélyban dolgozók általában egy emeletet kaptak, ahol 7 szobát kellett kitakarítani. Mivel a vendégházak szétszórva helyezkednek el a birtokon kisebb nagyobb távolságban a kastélytól, így azok akik itt dolgoztak autóval vagy úgynevezett buggieval rótták a köröket. Általában 3 házat kaptunk. A házakban található még konyha, nappali, átlagosan három szoba és hozzá tartozó fürdőszoba. Miután ezeket kitakarítottuk össze kellett írni a listát, milyen extrák hiányoztak az egyes helyiségekből és azt pótolni kellett. Az esti műszakot a személyzeti fürdőkkel kezdtük, utána ha volt valami külön feladat azt megcsináltuk. Este minden foglalt szobában kellett csinálni egy turn down-t, magyarra fordítani elég nehéz lenne mivel ez nálunk nem létezik…:) A turn down annyit takar, hogy tiszta törölközőket helyeztünk a szobákba, szárazra töröltük a csapokat és kádakat illetve zuhanyzót, takarítani nem kellett. A szobában az összes függönyt be kellett húzni, az ágyról a takarót leszedni, megint megágyazni, pótolni a vizet, illetve kis sütiket tettünk be. A londínerek pedig meleg vizes palackokat úgynevezett hottiesokat raktak az ágyakba (ha nehéz volt a nap és a londíner nem ért rá, vagy éppen ő cottage-okat csinált, akkor ezt is mi raktuk be). Ha ezzel végeztünk, akkor a mosodában kellett segíteni, a lecserélt törölközőket kimosni és szárítani, összehajtani és elrakni. Ha a kastélyban vacsoráztak a vendégek, akkor a vacsora után, aminek kb. 10 órakor van vége, segíteni kellett elpakolni a virágokat, stb.
Ami a kollégákat és a vezetőket illeti nagyon meg vagyunk elégedve. Örömmel jelenthetjük hogy kivétel nélkül mindenki kedves, barátságos és segítőkész. Ilyennel még sosem találkoztunk. A legjobban ők fognak hiányozni. Csak ajánlani tudjuk ezt a lehetőséget mindenkinek. Egy életre szóló tapasztalattal lettünk gazdagabbak. Mi kipróbáltuk és bejött :)”