A Proud Reklámügynökség a Gazdaságtudományi Kar Színpadon július 14-én 16.30-tól tart színpadindító előadást Peti, Sanya és a Lájk: Sziget kampány 2010 címmel. A Proud egy fiataloknak szóló márkákra specializált, kicsi de erős kreatív ügynökség, ügyfeleik között vannak a Sziget-en kívül, a Meex, a VivaTV vagy éppen az Mtv.
Az Addict reklámblog így nyilatkozott a kampányról: “Amikor tavaly először tűnt fel a lúzer Sziget-utáló karakter, nagyot szólt, mert egy jól eltalált szerep volt, amihez egy tehetséges színészt is találtak. Az emberek imádták, itt az addicton is nagyon jó pontszámot kapott a Reklámszemle rovatban. Nyerő csapaton ne változtass – gondolhatták a készítők, akik idén is a tavalyi kampány a népszerűséget próbálták meglovagolni. Szerintem kevesebb sikerrel, bár annyi tartalék azért volt a karakterben, hogy ne legyen unalmas a dolog, és az ismétlés ne legyen az átlag sziget-fogyasztók terhére.
A promóciós alapötlet a feltöltött videókért osztogatott ingyenes hetijegyekkel nagyon jó, és a hozzá kiagyalt koncepció is kerek. Főhősünk, Peti, aki ezúttal egy fej és nyaknélküli társat is kapott maga mellé Sanya személyében, egy teherautóról lepottyant dobozban szigetes karszalagokat talál, amit aztán szétosztogat a jelentkezők között. Teszi mindezt a maga megszokott stílusában, ami ezúttal kevésbé újszerű, de még mindig működik. A szájába adott dumák egy-két kivételtől eltekintve még mindig jók, és magasan felülmúlják egy átlagos magyar játékfilmben elhangzó párbeszédeket. Ezúttal a kampányban nagyobb hangsúlyt kapott az online, ami a célcsoportot ismerve szintén jó húzás. A petijegy szóviccért még nem tudtam eldönteni, hogy öklözőzsírt vagy nyalókát kívánjak a kiötlőnek, de szerencsére nem is kell, hiszen itt vagytok ti, akik majd eldöntitek helyettem.”
– A Sziget kampánya az elmúlt évek egyik legmeghatározóbb reklámjelensége, fejlesztésénél rendkívül modern elveket és szabad stratégiát alkalmazunk, átütő sikere többek között ennek is köszönhető – vallja Ráday Dávid, a Proud képviseletében. Erről és a siker egyéb fontos részleteiről értekezünk majd július 14-én, felvetve néhány kérdést úgy általában a mai magyar reklámról, ügynökségekről és márkákról is.