KÉPZÉSEK

Alapképzési szakok

Számos munkakör esetében követelmény a felsőfokú oklevél, melynek megszerzéséhez alapszakjaink kiváló lehetőséget biztosítanak. Az emelt szintű érettségi megléte nem elvárás a felvételi során, mely jelentős könnyebbséget jelent azok számára, akik régebben érettségiztek. Alapszakjaink levelező formában is indulnak, péntek délutáni és szombati oktatással, így a tanulmányok a munkavégzéssel is összeegyeztethetők.

Mesterképzési szakok

Mesterképzési szakjaink közgazdasági, üzleti és menedzsment területen kínálnak elmélyült tudást, speciális ismereteket. A képzések nappali és levelező formában indulnak, a levelező képzés hétvégi (péntek délután és szombat) elfoglaltsággal. Hallgatóink jelentős részét munkaadója bíztatja és támogatja a képzés során, hogy a megszerzett tudással hozzájáruljanak a vállalat versenyképességéhez.

Szakirányú továbbképzések

Egy éves posztgraduális képzéseink mélyebb specializációt, a legmodernebb módszertani és szakmai ismereteket, gyakorlati tudást garantálnak marketing, minőségfejlesztés, HR, szervezetfejlesztés, pénzügy, kontrolling, turizmus és innovációmenedzsment területeken. A képzések minden tekintetben igazodnak a munkaerőpiac igényeihez, és folyamatosan követik a gazdaság és az üzleti élet változásait.

SZOLGÁLTATÁSOK

MARKETING FÓKUSZLABOR

A modern, bérelhető szemkamerával is felszerelt marketing fókuszlabor egyedülálló a régióban, kiválóan alkalmas fókuszcsoportos interjúk készítésére, terméktesztelésre, marketingkutatások lebonyolítására.

A marketing fókuszlabor kialakítása, a képzett moderátorok és az elemzésben jártas szakemberek lehetővé teszik, hogy megismerje a fogyasztók őszinte véleményét az alábbi vizsgálatokkal:

  • Termékek tesztelése és véleményezése
  • Szolgáltatásokkal kapcsolatos érzelmi háttér megismerése, attitűdök megfigyelése
  • Véleményeket kifejező metakommunikációs jelzések feltárása
  • Fogyasztói preferenciák, visszajelzések, vélemények mélyebb megismerése
  • Szakmai workshop, brainstorming

Szemkamerás kutatások:

  • Kereskedelmi helyszín megfigyelés
  • Weboldalak felépítése, az információ elhelyezése és azok hasznosságának tesztelése
  • Online értékesítési felületek és honlapok optimalizálása
  • Felhasználói magatartás vizsgálata
  • Dizájn sikerességének tesztelése
  • Felhasználóbarát online felületek kialakítása

Kapcsolódó tréning lehetőségek a vállalati igényekhez igazítva:

  • B2B kutatás – üzleti kapcsolatok lehetőségének és minőségének feltárása
  • Online marketing és közösségi média technikák oktatása, továbbképzés
  • Piackutatási technikák

ÜZLETI TUDÁSKÖZPONT

Az Üzleti Tudásközpont mint a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának egy szervezeti egysége, 2016 őszén jött létre a régió gazdasági versenyképességének fokozása érdekében. A központ a kar tudását kívánja megosztani képzések és szervezetfejlesztés formájában az egyetemi oktatók bevonásával. Célunk a vállalkozások szakmai támogatása igény szerint testreszabott képzési és szervezetfejlesztési kínálatunkkal személyes, online vagy hibrid formában. XXI. századi szaktudást nyújtó, széleskörű és versenyelőnyt növelő képzés-fejlesztési programot kínálunk a régió vállalkozásainak a gazdasági élet legfőbb területein. Programjainkat egyetemi szakemberek és külső trénerek, tanácsadók bevonásával valósítjuk meg, ötvözve a magas szintű elméleti tudást és a gyakorlati tapasztalatot.

KÉPZÉSI PORTFÓLIÓ

EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS

Az együttműködés legfontosabb célja, hogy a hallgatók számára a munkaerőpiac elvárásainak megfelelő, gyakorlatorientált képzést biztosítson az intézmény. Ennek elengedhetetlen részét képezi a szoros együttműködés a vállalati szféra és a felsőoktatási intézmény között. Az előzetes egyeztetéseket követően a partnerek megállapodás formájában is kifejezik egymásnak köszönetüket, illetve nagyrabecsülésüket annak okán, hogy sikeresen és mindkét fél megelégedésére együttműködést alakítottak ki. A partnerek a szakmai kapcsolatot kívánják elmélyíteni, mindenkor a rendelkezésre álló kapacitás, igény és képesség függvényében. Az általános megállapodás fő tartalmi elemei lehetnek:

  • Szakmai gyakorlatok szervezése és lebonyolítása a PE-GTK hallgatói számára
  • Szak- és diplomadolgozatok témavezetése, bírálása
  • Szakmai és esettanulmányi versenyek közös szervezése hallgatók számára
  • Tudományos Diákköri Konferencia (TDK) (témavezetés, bírálat, zsűri)
  • Tréningek, tanfolyamok tartása
  • Szponzoráció
  • Vendégelőadások biztosítása
  • Vállalati problémák megoldása hallgatói szakmai csoportok bevonásával

DUÁLIS KÉPZÉS

A duális képzési forma lényege, hogy a képzésre jelentkezett hallgatók a felsőoktatásra szánt idő alatt nemcsak elméleti tudást, hanem gyakorlati tapasztalatot is szereznek.

A vállalatokkal közösen kidolgozott tanterv alapján a hallgatók tanulmányi idejüket megosztva töltik el az egyetemen és a vállalatnál. A duális képzésben részt vevő hallgatók 26 hétig egyetemi oktatásban részesülnek, 22 héten keresztül vállalatnál dolgoznak. Ez a képzési rendszer segíti a hallgatókat abban, hogy friss diplomásként olyan kompetenciákkal rendelkezzenek, melyekkel a munkaerőpiacon teljes értékű munkavállalóknak számítanak.

A duális képzés minél szélesebb körű bevezetése érdekében várjuk duális partnerek jelentkezését.

SZAKMAI GYAKORLAT

A szakmai gyakorlat célja komplex feladatok és problémák felismerése, az azok megoldásához szükséges környezeti, munkahelyi tapasztalatok megszerzése, és a szak- vagy diplomadolgozat előkészítése. A szakmai gyakorlat során a hallgató megismeri az adott intézmény működését és jellemzőit különös tekintettel az alábbi területekre:

  • A szakmai munka tartalma, folyamatai, jellemzői és keretei, az egyes szakterületek tevékenysége
  • A vezetői információs rendszer, vezetői szervezet, döntés-előkészítés és döntéshozatal a különböző vállalati szinteken
  • A belső és külső kapcsolatrendszer, együttműködés és verseny az ágazat más szereplőivel
  • A gazdaságban és a kérdéses ágazatban betöltött szerep

Várjuk szakmai gyakorlati partnereink jelentkezését! A szakmai gyakorlat lebonyolítására minden olyan vállalkozás vagy intézmény kiválasztható, illetve felkérhető, amely a szak jellegéhez kötődő tevékenységet folytat, és ahol vannak felsőfokú végzettséget igénylő, betöltött munkakörök.

TEHETSÉG AKADÉMIA

Vállalati projektfeladatok megoldása hallgatói csoportokkal

A Tehetség Akadémia egy olyan, nemzetközi gyakorlatra is épülő hallgatói-ipari-üzleti innovációs együttműködési rendszer, ahol a külső partnerek, egyetemi szakemberek és hallgatók bevonásával létrehozott fejlesztői teamek ún. miniprojektek keretében a partnerek üzleti, ipari, közösségi tevékenységével kapcsolatos kihívásokon dolgoznak.

Az együttműködés előnyei:

  • Rugalmas és testreszabható: a program lehetőséget nyújt a partner számára, hogy a projekt során valódi kérdésekre szakmailag megalapozott és életszerű válaszokat, megoldást/megoldásokat kapjon.
  • Hosszú távú együttműködés kialakítása: a vállalatnak lehetősége van felfedezni a tehetséges hallgatókat. A projektmunkában való részvétel lehetőséget teremt a hallgató számára például a gyakornoki programokon való részvételre, vagy munkalehetőséget is adhat.
  • Tudásmegosztás: a hallgatók és a vállalat között tudástranszfer jön létre. A projektfeladat megoldása során a vállalat megoszthatja szakmai tapasztalatait és szaktudását a hallgatókkal, akik így lehetőséget kapnak a szakmai fejlődésre.
  • Innováció és friss szemlélet: a hallgatók, akik részt vesznek a programban, gyakran friss szemlélettel, új ötletekkel és kreatív megoldásokkal rendelkeznek. Ez segíthet a vállalatnak az innováció előmozdításában és az új megközelítések kipróbálásában. A friss szemlélet és a kreativitás hozzájárulhat a vállalat versenyképességének növeléséhez és új piaci lehetőségek felfedezéséhez.

KUTATÁSI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK

A Gazdaságtudományi Karon felhalmozott tudás és rendelkezésre álló kutatási potenciál lehetővé teszi, hogy a vállalati partnereinknél felmerülő problémákat speciális együttműködések, közös projektek keretében megvizsgáljuk, megoldási javaslatokat dolgozzunk ki. Kollégáink nyitottak a kooperációra, együttgondolkodásra, igény esetén forduljanak hozzánk bizalommal.

Főbb kutatási területeink a teljesség igénye nélkül:

  • menedzsment, vállalati kultúra, vezetői kihívások
  • marketing, márkázás, fogyasztói magatartás, ügyfélkapcsolatok
  • HR kihívások
  • logisztika
  • innováció
  • minőségmenedzsment
  • vállalati pénzügyek
  • turizmus
  • fenntarthatóság, körforgásos gazdaság
  • vállalkozásfejlesztés
  • kompetenciafejlesztés
  • kulturális érzékenyítés

VÁLLALATOK HETE

Egy hét a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán, ami a szakmai gyakorlatokról, a vállalatokról, a karrierről és a sikeres álláskeresési technikákról szól!

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán minden év márciusában rendezzük meg a Vállalatok Hetét. Célunk, hogy a velünk együttműködni kívánó partnereink közelebb kerüljenek az egyetemi oktatáshoz és jobban megismerjék azt a környezetet, ahonnan a hallgatók kilépnek a munka világába.

A program keretében kiemelt szerepet szánunk a szakmai gyakorlat fontosságának és lehetőséget adunk arra, hogy a hallgatóinknak gyakorlati helyet biztosító vállalkozások, vállalatok, intézmények egyetemi keretek között bemutatkozhassanak. Várjuk partnereink jelentkezését!

Kérdés esetén forduljon bizalommal kollégáinkhoz:

Vajda Tünde
kommunikációs vezető

„A” épület 2. emelet 223-as iroda
Tel.: +36 88 624 – 136
e-mail: vajda.tunde@gtk.uni-pannon.hu

Megyeri Lóránt
kommunikációs referens

„A” épület 2. emelet 224-es iroda
Tel.: +36 88 624 – 135
e-mail: megyeri.lorant@gtk.uni-pannon.hu