2017 januárjában vezetés és szervezés mesterszakos hallgatónkkal, Gyenei Orsolyával jelent meg egy interjú a Napló karrier mellékletében. Az alábbiakban ezt az interjút olvashatjátok.
„Mesterszak – Gyenei Orsolya, a Pannon Egyetem hallgatója a dipoma átvétele után is itt tanulna
Gyenei Orsolya, a Pannon Egyetem vezetés és szervezés mesterszakos hallgatója az utolsó évét kezdi, nyári szakmai gyakorlatára, diplomadolgozatára készül. A Tamásiban élő egyetemista kihívással teli munkát vállalna, és mivel megszerette Veszprémet, szívesen maradna a városban.
Gyenei Orsolya Tamási gimnáziumában érettségizett, angol nyelvből és matematikából emelt szinten. Sokáig nem tudta eldönteni, milyen irányba, merre menjen tovább, majd ajánlották neki a Pannon Egyetemet, a nyílt napon sok információt kapott. Úgy érezte a legtöbb tudást a gazdálkodás és menedzsment alapszakon kapja. Mivel jelentkezésekor, 2012-ben nem volt államilag támogatott képzés, a családban felmerült a kérdés: megengedhetik-e a felsőfokú tanulmányokat, de ma Orsi úgy értékeli: bőven megérte a képzés, sokkal többet adott, mint amit elképzelt.
Az alapszakon a gazdaság minden területét megismerte, az üzleti élet bármely területén jól hasznosítható gazdasági képzettséget szerzett. Őt elsősorban a marketing érdekelte, az utolsó félév tizennégy hetes szakmai gyakorlatát marketingasszisztensként töltötte. Az egyetemi évek alatt a Harsányi János Gazdasági Szakkollégium tagja volt, melynek keretében plusz előadásokat hallgatott, kutatómunkát, tudományos diákköri dolgozatot írt. A felsőoktatási rangsor és a hallgatói értékrend különbségei témában végzett kutatást, írt szakkollégiumi, diákköri, majd szakdolgozatot. Kutatásában összehasonlította a hallgatói rangsort a hivatalos rangsorral, azt vizsgálta, a hallgatók milyen szempontok alapján ítélnek meg egy egyetemet, az mennyire egyezik meg azzal, amit a rangsor mutat. Kiderült, mennyire mást gondolnak az egyetemek, mint a hallgatók: számukra például fontos, hogy a diploma megszerzése után milyen arányban tudnak elhelyezkedni, mennyire tudnak naprakész és a gyakorlatban alkalmazható tudást szerezni, az egyetemi rangsorokban ezek a szempontok nem szerepelnek.
Gyenei Orsolya már az alapszakra való jelentkezéskor biztos volt benne, hogy a mesterszakot is elvégzi. A logisztikai menedzsment, valamint a vezetés és szervezés mesterszak közül az utóbbit választotta: úgy vélte ennek elvégzésével képes leginkább elérni céljait. Korábbi közösségekben is töltött be vezető szerepet, jól tud szervezni, koordinálni, társait ösztönözni, biztatni, a későbbiekben is vezető szerepre vágyik. A vezetés és szervezés mesterszakot tavaly februárban kezdte, a négy félévből még kettő van vissza. Azt mondta, tanulni vágyó, hajtós, jó csapat az övék. Alapítottak egy terület-és településfejlesztéssel foglalkozó egyesületet – Helyben a helyiekért vidékfejlesztő egyesület -, kutatótáborokat szerveztek, lakossági igényfelméréseket végeztek. Nemesvámoson például három területet kutattak: egy óvoda-, egy bérlakásprogramban, illetve azt, hogy a helyi vállalkozóknak van-e igényük szolgáltató központra. Az elemzések eredményeit a település pályázatban használta fel.
Gyenei Orsolya a nyári négyhetes szakmai gyakorlatát a siófoki Balatoni Hajózási Zrt. minőségbiztosítási osztályán tölti, mint minőségirányítási gyakornok. Az elmúlt nyáron is dolgozott már a cégnél, mostani jelentkezésénél szívesen fogadták, hogy ott töltené a szakmai gyakorlatát, írná a diplomadolgozatát.
Azt mondja, megszerette Veszprémet, szívesen itt maradna az egyetem elvégzése után. Itt lakna még úgy is, hogy ingázik Siófokra, de az lenne a legjobb, ha Veszprémben találna munkahelyet. Valószínűleg több helyre is elküldi majd az önéletrajzát. Kezdetben asszisztensi pozícióra gondolt, idővel azonban egyre több kihívással járó munkát szeretne. Az egyetem elvégzése után is tanulna, fejlődne, azt soha nem szabad abbahagyni.”
Az interjút Balla Emőke készítette.