Végh Márk, kutatási és innovációs szakmenedzser hallgatónk jelenleg a budapesti Róbert Bosch Kft. Kutatás fejlesztési központjában dolgozik fejlesztési mérnökként, pontosabban FMEA moderátorként. Azért döntött úgy, hogy visszaül az iskolapadba, mert munkája során szeretné minél jobban kihasználni és előre jelezni a jövőben rejlő lehetőségeket. Márk a szakot 2020 februárjában kezdte, de még a rendhagyó félév ellenére is csak pozitívan tudott nyilatkozni a képzéssel kapcsolatban. A vele készült interjúban beszámol eddigi tapasztalatairól és arról, hogy miért a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karát választotta.

– Miért pont a Kutatási és innovációs szakmenedzser képzésre esett a választásod? Van-e esetleg valamilyen célod a képzés elvégzésével?

– Sokat gondolkoztam azon, hogy melyek azok a területek, amik ma még szinte ismeretlenek, de holnap már akár a világot is meghódíthatják. Véleményem szerint ilyen lehet a mesterséges intelligencia, az önvezető járművek és a digitális marketing trendek. Leginkább azért választottam a Kutatási és innovációs szakmenedzser képzést, mert kíváncsi vagyok arra, hogy mi az innováció és mi várható a jövőben.

– Milyen elvárásaid voltak a képzéssel szemben és mit vársz tőle a jövőben?

– Az első megszerzett diplomámon mechatronikai mérnök, mester diplomámon pedig műszaki menedzser szak szerepel. Így megtapasztaltam már azt, hogy milyen a múlt tapasztalataiból gépeket építeni és azt is, hogy a jelenben mit jelent pontosan a menedzsment szaktudás segítségével az ehhez szükséges csapatot is felépíteni. Azonban, a munkám során már kerültem olyan helyzetekbe is, amikor nem igazán tekintettünk előre. Így a képzéstől leginkább azt vártam, hogy olyan eszközöket és modelleket mutasson be, amelyekkel előre jelezhetővé válnak a jövőbeli lehetőségek.

– Végül azt kaptad, amire számítottál? Megfelel a képzés az elvárásaidnak?

– A képzés kiváló alkalmat nyújt arra, hogy megismerkedjünk az innováció területén dolgozó szereplőkkel, mind az egyetemi, mind az állami és a vállalati szférában. Talán pont ezek a kapcsolatok adják az oktatás magas színvonala mellett a legnagyobb értéket is.

– Milyen konkrét ismereteket szereztél a képzés során?

– A képzés során tanulunk az innovációról, a hozzá kapcsolódó pénzügyekről, jogról, tárgyalástechnikáról és magáról a menedzsmentről. Azonban az általános ismereteken kívül megismerkedünk az Európai Uniós pályázati lehetőségekkel, illetve az ötlettől a businessig való eljutással is.

– Voltak olyan konkrét tárgyak, melyekből sokat tanultál? Melyek voltak számodra a leghasznosabbak?

– Azt hiszem, hogy az „Innovációmenedzsment” volt a leghasznosabb. Egyébként ez volt első tantárgyunk a képzés során. A tárgy tökéletesen megadta az alapját a teljes képzésnek, részletezte az innováció megközelítésének lehetőségeit, átfogó képet adott a terület fontosságáról, mind magyarországi, mind pedig Európai Uniós tekintetben. Valamint bemutatta a folyamatokat, a szereplőket és megvalósítás lehetőségeit is.

– Milyen pozitívumokat tudsz megemlíteni a képzéssel kapcsolatban? Véleményed szerint mi a Kutatási és innovációs szakmenedzser képzés legnagyobb erőssége?

– A képzésnek talán egyetlen erőssége sem emelhető ki konkrétan, hiszen az ereje több tényezőben együttesen rejlik. Elsőként mindenképp a kapcsolatépítési lehetőségeket említeném, hiszen az ország számos településéről, különböző tapasztalatú, a szakmát már jól ismerő emberek vesznek részt a képzésen. Így egymástól is lehet tanulni és tapasztalatokat gyűjteni.

Másodikként a képzés aktualitását emelném ki. Minden vállalat és ország számára kulcstényező az innováció. Ez ma egy olyan fogalom, ami mindent eladhatóvá tesz, azonban kevesen értik a valódi jelentését.

Összeségében pedig úgy gondolom, hogy az a tudás és a kapcsolatrendszer, melyet az oktatókkal és a szaktársakkal kialakíthatunk a képzés során, óriási lehetőséget jelenthet mindenki számára.

– Úgy tűnik elégedett vagy az általad választott képzéssel. Így már csak egy utolsó kérdésem lenne. Miért ajánlanád a Kutatási és Innovációs szakmenedzser képzést és természetesen magát a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karát másoknak is?

– A képzés során az oktatókkal való személyes kapcsolat, az ügyintézés egyszerűsége, a közvetlenség, a rendelkezésre állás és támogatás, azok a főbb erősségek, amelyek kiemelik a PE-GTK-t a többi egyetem közül. Röviden, az az egyedülálló hallgató-oktató kapcsolat, amelyet csak itt lehet megtapasztalni!

Az interjút készítette: Kántor Szilvia


Szerezzen a kutatásfejlesztési és innovációs projektek menedzseléséhez szükséges átfogó és interdiszciplináris elméleti és módszertani ismereteket Kutatási és innovációs szakmenedzser/szakközgazdász posztgraduális képzésünkön!

További információ a képzésről itt. >>>