Kép1Kedves Leendő Elsősök!

Még egyszer gratulálunk, hogy felvételt nyertetek a Gazdaságtudományi Karra! Szeretettel várunk Benneteket szeptemberben.:) Addig pedig itt a blogon megosztunk Veletek néhány hasznos információt. Első bejegyzésünkből megtudhatjátok, hogy mi a teendő beiratkozásig.

Egyetemünkön az oktatás a 2011/2012. tanévben szeptember 5-én kezdődik. Ezt a regisztrációs időszak előzi meg, amely augusztus 29-től szeptember 2-ig tart. A regisztrációs időszakban kell a tanrendjeiteket véglegesíteni, valamint beiratkozni/bejelentkezni.

Ahhoz, hogy minden zökkenőmentesen menjen, van néhány előkészítő feladat, amit meg kell tennetek.

NEPTUN információs rendszer

Az egyik ilyen fontos feladat, hogy kezdjetek el ismerkedni az egyetemünkön működő NEPTUN információs rendszerrel. A NEPTUN egész hallgatói életeteket végigkíséri, ezért nem árt, ha időben feltérképezitek. A NEPTUN-on tartják nyilván tanulmányaitokat, itt vehetitek fel a tantárgyakat, a vizsgákat, kérvényeket tölthettek ki, szóval nagyon fontos. A NEPTUN rendszer működéséről itt találtok tájékoztatót,  a rendszerbe történő belépésről pedig itt.

Valószínűleg már megkaptátok az egyetemtől a felvételről szóló értesítő levelet, amelyben a NEPTUN kódotokat is megtaláljátok. Ha még nem érkezett meg a levél, akkor türelem, hamarosan meg fog!:)

Figyelem! Ha már korábban is a Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem) hallgatója voltál, és volt Neptun kódod, de most nem azt a kaptad, kérjük, jelezd az oik@almos.uni-pannon.hu email címen!

Miután először beléptek a NEPTUN-ba, célszerű lecserélnetek a jelszavatokat legalább 8 karakterből álló, kis és nagybetűt valamint számot tartalmazó jelszóra, lehetőleg kerülve az ékezetes betűket, az Y,Z,0 karaktereket, továbbá egyéb olyan személyes adatokat, amit más is ismerhet! Ezután ellenőrizzétek a felvételi rendszerből származó személyes adataitokat, a hibás adatokat javítsátok ki!

Fontos, hogy augusztus 21-ig a NEPTUN-on adjátok meg az adóazonosító jeleteket, a TAJ számotokat és a bankszámlaszámotokat. Ehhez találtok segítséget a NEPTUN rendszer leírásában.

Amennyiben még nincs adóazonosító jeletek, az állandó lakhely szerinti APEH-nél kell igényelnetek ilyet, mert ennek egyetemünkön való bejelentése kötelező. A hallgatók pénzügyei pénzintézeteken keresztül bonyolódnak. Amennyiben még nincs bankszámlaszámotok valamely pénzintézetnél, legkésőbb a beiratkozásig legyetek szívesek számlát nyitni egynél.

Korábbi tanulmányok beszámítása:

Ha szeretnétek korábbi tanulmányaitokat beszámíttatni, azt augusztus 21-ig elektronikus kérvény formájában a NEPTUN rendszeren keresztül kérhetitek.

Ehhez augusztus 9-től a NEPTUN információs rendszer Ügyintézés/ Kérvények menüpont alatt három kérvénytípus közül tudtok választani.

  • KK – Kérelem kreditátvitelre
  • KE – Tárgyekvivalencia vizsgálati kérelem
  • FSZ – Kérelem felsőfokú szakképzési tanulmányok beszámítására (gyorsított eljárással)

A kérvényekhez tájékoztatást itt találtok.

Beiratkozás

A törvényi előírások alapján a tanév elején be kell iratkoznotok, különben a felvételetek semmissé válik. A beiratkozásnak személyesen vagy írásbeli meghatalmazással kell eleget tennetek a NEPTUN üzenetben megküldött helyen és időpontban.

A beiratkozásra az alábbiakat feltétlenül hozzátok magatokkal:

  • 3 db 45×45 mm méretű személyi igazolvány minőségű fényképet,
  • születési anyakönyvi kivonatot, férjezetteknél házassági anyakönyvi kivonatot is,
  • érettségi bizonyítványotok, szakképesítésetek eredeti okiratát és annak 1-1 db fénymásolatát,
  • korábban megszerzett okleveletek eredeti okiratát és annak 1 db fénymásolatát,
  • nyelvvizsga bizonyítványaitok eredeti okiratát és annak 1-1 db fénymásolatát,
  • adóazonosító jeleteket tartalmazó hatósági igazolvány 1 db fénymásolatát,
  • TB kártyátok 1 db fénymásolatát,
  • kék színű golyóstollat.

Halasztás

Aki 2011 szeptemberében nem létesít hallgatói jogviszonyt a felvétele semmisnek tekinthető.

Ha úgy döntötök, hogy a képzési időszakban hallgatói kötelezettségeiteknek nem kívántok eleget tenni, a hallgatói jogviszonyotok szünetel, ezt passzíváltatásnak nevezzük. A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint 2 félév. Az első szüneteltetésre csak az első lezárt félév után kerülhet sor. Ettől eltérni csak rendkívüli esetben, kérelem alapján dékáni engedéllyel lehet. A tanulmányaitok során összesen 4 félévig élhettek hallgatói jogviszonyotok szüneteltetésével

A fentiek alapján csak abban az esetben halaszthatjátok tanulmányaitok megkezdését, ha beiratkoztok, és dékáni engedélyt kaptok legfeljebb 2 félév passzíváltatására. A kérelmet augusztus 21-ig kell megküldenetek elektronikus kérelem formájában a NEPTUN tanulmányi rendszer Ügyintézés/Kérvények menüpont alatt a PA – Kérelem első félév passziválására kérvényen. Azonban felhívjuk a figyelmeteket, hogy csak alapos indokkal kaptok erre engedélyt.

További szép nyarat és jó készülődést kívánunk!