2025 márciusában megjelent online az Akadémiai Kiadó MeRSZ online könyvtárában Dr. Formádi Katalin „A fogyasztás szociológiája” című egyszerzős könyve. 

„Napjaink válságokkal teli világában a fogyasztás és a fogyasztói társadalom értelmezése ellentmondásokkal terhelt. Formádi Katalin könyve vállalja a kihívást, és a fogyasztásszociológia megszokott témái (életstílus, értékek, fogyasztói élmény stb.) mellett egyenrangúan szól a fenntartható és tudatos fogyasztásról, a nem fogyasztás jelenségéről és a fogyasztásetika kérdéseiről. A kötet alapos történeti áttekintést is nyújt a témáról, és a fogyasztás kutatását elméleti és empirikus eredmények, valamint gyakorlati példák segítségével mutatja be. Jó szívvel ajánlom a könyvet mindazoknak, akik szeretnék megérteni a fogyasztás aktuális társadalmi összefüggéseit, legyenek akár diákok, tanárok vagy az üzleti élet szereplői.” dr. Neulinger Ágnes, ESSRG, vezető kutató

Részlet az előszóból:

„A fogyasztás tanulmányozása túlmutat a gazdasági tranzakció puszta elemzésén, olyan dinamikusan változó jelenség, amely nemcsak az egyéni preferenciákat, meggyőződésünket tükrözi, de a tágabb környezeti változásokat és társadalmi trendeket is előrevetíti. Szociológiai tanulmányaim során megtapasztaltam, hogy a fogyasztási döntéseink milyen mélyen összefonódnak identitásunkkal, értékeinkkel és társadalmi interakcióinkkal. A könyv ezeket a kapcsolatokat kívánja feltárni a fogyasztás szociológiatörténeti áttekintésével és a fogyasztás különböző dimenzióinak vizsgálatával – az életstílustól, a szabadidős tevékenységeken, a vásárlás és a fogyasztói élményen keresztül a fenntartható gyakorlatokig. A könyvben külön foglalkozom a tudatos és felelős fogyasztással, valamint kitérek arra is, hogy milyen szerepet játszik az etikus és tudatos fogyasztás, illetve nemfogyasztás a fenntartható(bb) jövő előmozdításában.”