Egy üzletbe belépve már az első másodpercben eldöntjük, körülnézünk-e ott, vagy éppen rövid időn belül továbbállunk. E döntésünk azonban kevésbé mentális, sokkal inkább emocionális, érzelmi döntés. Olyan dolgok befolyásolnak minket ebbéli döntésünkben, hogy például milyen illat fogad a boltban, bántóak, vagy kellemesek-e a fények, és nem utolsósorban, hogy milyen zene szól a hangszórókból. Ezen érzeteink befolyásolására törekszik az érzékszervi marketing, melynek végső célja természetesen az, hogy minél többet költsünk az adott üzletben.
Egyre több, magára valamit adó márkabolt kezdi illatokkal is különválasztani egymástól a férfi és a női teret, és persze magához csábítani a kuncsaftokat. Az általánosan nyerő illat nők esetében a teaillat, míg a férfiruhák részlegénél elegáns ébenfa illat terjeng.
Olyan egyedi zenei arculatokat alakítanak ki, amelyek egyrészről közvetítik ügyfeleik márka értékeit, kiegészítik üzleteik hangulatát és erősítik a vásárlókkal való azonosulásukat. A zene, gyakran vizuális tartalommal és „Branded Radio-s” elemekkel kiegészítve, növeli a márka ismertségét és elősegíti az értékesítés maximalizálását. A Mood Media az audio és vizuális kommunikációs lehetőségek mellett illatmarketinggel is foglalkozik, vagyis kifejleszti ügyfelei számára az adott márkához legjobban illeszkedő illat arculatot, többek között zene, színek, tér, forma, célközönség és termékek alapján.
Július 14-én (szerdán) 18.30-tól Fehér Barbara hazánk vezető érzékszervi marketing cégének PR&Marketing vezetője mesél minderről. Barbi így mutatja be önmagát: “A Külkeren végeztem reklám szakirányon, azóta ezen a területen tevékenykedem. A Mood Mediával több, mint 3 éve foglalkozom, és mivel a kultúra és a különböző művészeti ágak különösen közel állnak a szívemhez, ezért nagyon izgalmas olyan ügynökségnél dolgozni, ahol nem egy hagyományos reklámügynökségi, marketinges tevékanységről van szó. Mivel a cégcsoport nemzetközi szinten, körül-belül 40 országban tevékenykedik, ezért sok olyan megvalósítással találkozom, amit itthon még nem alkalmaznak, így olyan rálátásom van az érzékszervi marketing területére, ami a jövőt vetítheti előre itthon is. Bízom benne, hogy hasznos és különleges információkat tudok megosztani a hallgatósággal egy olyan innovatív területről, ami még újdonságnak számíthat a szakmabeliek és a laikusok számára egyaránt.”