A Turizmus Tanszékről nyolcan látogattunk el márciusban Berlinbe, az ITB-re (International Tourism Bourse), a világ egyik legnagyobb turisztikai szakkiállítására. Csak pár számot kiemelve: az öt napos rendezvényen 188 ország több mint 11.000 kiállítója vett részt idén, kb. 170.000 látogató számára az általuk képviselt desztinációt, turisztikai termékeket, szolgáltatásokat bemutatva. A három napos szakmai programon megismerkedhettünk többek között a legújabb turisztikai trendekkel, sikeres márkázási ötletekkel. Az idei év kulcstémái a fenntarthatóság, az innováció, az öko-mobilitás, a társadalmi felelősségvállalás (CSR) és természetesen a web 2 alkalmazásokban rejlő új lehetőségek voltak. Annak érdekében, hogy a szakmai előadások mindegyikén valamelyikünk jelen lehessen, előzetesen megbeszéltük, kit melyik szekció érdekelné leginkább. Hazaérkezésünket követően egy workshop keretén belül kicseréltük a tapasztalatainkat, látottakat, hallottakat egymással és az otthon maradt kollégákkal.
A Berlinben töltött pár nap fantasztikus élmény volt számunkra. Aki csak teheti, látogasson el jövőre erre a nagyszabású, egyedülálló turisztikai eseményre, ahol maga a lenyűgöző helyszín, a kiállítók megjelenései már önmagukban felejthetetlen élményt jelentenek, nem beszélve a szakmai programok színvonaláról!
A GTK-Blogon ezen ITB nyitó bejegyzést követően hamarosan mindannyian az általunk legérdekesebbnek, esetleg legmeghökkentőbbnek tartott turisztikai előadások kulcs-gondolatairól, példáiról fogunk beszámolni.
A szakmai előadások diái az ITB honlapjáról letölthetők, ajánlom figyelmetekbe!
A fotót csapatunk nyolcadik tagja: Dr. Lőrincz Katalin készítette. 🙂