Bene Péter vállalkozóként és szolgáltatóként elengedhetetlennek tartja, hogy naprakész ismeretekkel rendelkezzen marketing területen, ezért jelentkezett a Gazdaságtudományi Kar Alkalmazott marketing szakirányú továbbképzésére. Interjúnkban a képzéssel kapcsolatos tapasztalatairól kérdeztük.

– Mit vártál az alkalmazott marketing szakirányú továbbképzéstől?

– A professzionális szakmai színvonal csupán az egyik szegmense egy szolgáltatásnak. Életünk folyamatosan változáson megy keresztül, ahogy a választott szakmám a fodrászat is. A marketing éppen ezekhez a változásokhoz igazodik. Rendszeresen járok szakmai képzésekre, ugyanakkor fontosnak tartom, hogy más irányból is fejlődjek, olyan területen, ami túlmutat a mesterségemen.

– Miért választottad ezt a képzést? Mi volt a célod a képzés elvégzésével?

– Többek között azért jelentkeztem a Pannon Egyetem alkalmazott marketing posztgraduális képzésére, mert vállalkozóként és szolgáltatóként elengedhetetlennek tartom, hogy naprakész legyek a marketing területén is, és profitálhassak belőle a jövőben.

– Milyen ismereteket szereztél a képzésen?

– Több olyan dolgot is tanultam, amit már eddig is beépítettem a szolgáltatásomba, de ezentúl sokkal tudatosabban nyúlok az egyes módszerekhez, mert megtanultam a várható hatását. A marketingismereteimmel úgy érzem előnyhöz jutottam, kitágult a látóköröm minden tekintetben. Átlátom a vállalati kultúrák struktúráját, hierarchikusságát, az ügynöki tevékenységek munkáját, a termék pozicionálását, a disztribúció fogalmát egészen addig, amíg a termék hozzám, az üzletbe ér. Egymásra épülő folyamat ez, egy lánc, melynek én is a része vagyok a munkám során.

– Mely tárgyakat tartottad leghasznosabbnak?

– A képzés gerincét a marketingkommunikáció és a fogyasztói magatartás tárgyak adják, ez a két terület ragadott meg leginkább. Az élet szinte minden területén jelen vannak. Megtanultam, hogy hogyan épülnek fel, milyen szabályok szerint működnek.

– Mi az a pozitívum, amit a képzéssel kapcsolatban meg tudsz említeni? Mi a képzés erőssége?

– A csoporttársakkal hasonló volt az érdeklődésünk, a célkitűzésünk, és ez összekapcsolt bennünket. Jól tudtunk kommunikálni, és egymást segíteni, mindenképpen kiemelném a képzés kapcsolatépítő erejét. A tanáraink partnerek voltak abban is, hogy egyéni fejlődésünk érdekében mindenki a saját szakterületén, a saját szakmáján belül a lehető legtágabb ismeretekhez jusson.

– Miért ajánlanád a képzést és a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karát másoknak is?

– A saját példámon keresztül jó szívvel ajánlom a képzést, elsősorban azért, mert – ugyan sok munkát tettem bele – kiléptem a komfortzónámból, és ez újszerű feladatok megoldására ösztönzött. Fegyelemre és újfajta gondolkodásmódra szoktatott az életben és a munkámban.

Példaképem Vidal Sassoon sikerét, önmaga márkává válását is az segítette, hogy folyamatosan új dolgokat próbált ki és makacsul hitt abban, hogy csak kitartó munkával, tanulással lehet tartós sikereket elérni.

Törekvéseimet igazolja, hogy több évtizede visszajáró vendégeim vannak, közöttük olyanok is, akik már elköltöztek Veszprémből, mégis 2- 3 havonta velem vágatják le a hajukat. Ez azt jelenti, hogy elégedettek velem, és bíznak bennem.


Érdekli a marketing napi gyakorlata? Egészítse ki tudását és készségeit olyan marketingszemlélettel és gyakorlati marketingismerettel, mely segítségére lehet jelenlegi munkájában vagy karriertervei megvalósításában!

További információ a képzésről itt. >>>