Középiskolai Igazgatók és Tanárok Szakmai Napja – 2018. március 6.A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara 2020. március 3-án hatodik alkalommal rendezi meg a Középiskolai Igazgatók és Tanárok Szakmai Napját.

A tavalyi szakmai napunk központi témája – a Z generációval történő párbeszéd és közös munka – rendkívül nagy érdeklődésre tartott számot, ezért úgy döntöttünk, hogy idén, ezt a témát folytatva, olyan gyakorlati tanácsokkal próbálunk szolgálni, amelynek a középiskolai pedagógusok is nagy hasznát veszik munkájuk során.

Időpont: 2020. március 3., 9:00-14:00

Helyszín: Pannon Egyetem, „A” épület, 2. emelet Kari Könyvtár (8200 Veszprém, Egyetem u. 10.)


A szakmai nap fő témái: 

1. Az innovatív mindset a generációk közötti szakadék csökkentéséért

Előadó: Kölkedi Krisztián, ifjúságstratégiáért és startupokért felelős főtanácsadó (Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal)

Minden generációnak megvannak a sajátosságai. Mi magunk is érzékelhetjük, hogy nem mindig értjük a fiatalok gondolkodásmódját, azt viszont nagyon szeretnénk, ha ők értenék a miénket.

Abban, hogy hogyan közelítsük a két (időnként három) generáció szemléletét, segíthet minket az innovatív, megoldásközpontú gondolkodás, a proaktivitás és a fejlődés iránti elkötelezettség. Az innovatív mindset lehet a híd a két generáció között.

A Gazdaságtudományi Kar az utóbbi években nagy hangsúlyt fektet arra, hogy magabiztos, ötleteiket megvalósító generáció kerüljön a munkaerőpiacra. Olyanok, akik állandóan fejlődni akarnak.

2. Az oktatás nem játék, de közel állhat hozzá

Előadó: Pusztai Ádám, viselkedéstervező, gamification designer

Abban talán mindannyian egyetértünk, hogy a 21. század valutája a figyelem lett. Nem csak az üzleti életben, de az oktatásban is igaz ez: a hagyományos oktatási módszerekkel és eszközökkel szinte lehetetlen lekötni a diákok figyelmét és a legfontosabb tudást átadni nekik.

Fordulhatunk ugyan újabb és újabb technológiai eszközökhöz, de van a kezünkben valami, ami évezredek óta képes lekötni a figyelmünket: a játékok. A sakk, a „Ki nevet a végén?”, a póker valójában arra vesz rá minket, hogy önként lekössük a figyelmünket. Ezt pedig – megfelelő tervezéssel – elérhetjük az oktatásban is.

Ha néhány játékelemet – pontokat, jelvényeket, ranglistákat – átveszünk a játékokból és beletesszük az oktatási folyamatainkba, akkor azt hatékonyabbá és érdekesebbé tehetjük. Ezt hívjuk gamificationnek.

Az előadás alatt végignézzük egy konkrét tantárgy komplett játékosítását, és legalább 14 ötletet ahhoz, hogy bármilyen tantárgyat érdekesebbé és hatékonyabbá tegyünk.


A Szakmai Napon szeretettel várunk középiskolai igazgatókat és tanárokat egyaránt.

A részvétel regisztrációhoz kötött. Jelentkezés 2020. február 28-ig a kommunikacio@gtk.uni-pannon.hu e-mail címen.

A program letölthető itt. >>>