A Mood Media két hölgyet, Fehér Barbarát és Németh Kingát küldte (képgaléria itt), hogy beavassanak minket az érzékszervi marketing kulisszatitkaiba. Az ügynökségük audio-, és vizuálisszolgáltatásokkal, valamint illatmarketinggel foglalkozik, attól kezdve, hogy egy boltban milyen zene szóljon vásárlás közben, és mi legyen a képernyőn, a karácsonyi süti illatáig szinte bármit képesek megtervezni és legyártani.
A vásárlókban a termék iránt érzelmi kötődés is kialakítható, a legjobb, ha egy helyen minden hatás egyszerre érvényesül, és alakít ki egy pontos arculatot egy bizonyos terméknek vagy szolgáltatásnak, legyen szó egy kávézóról, vagy egy elit rétegnek szóló fehérneműről.
A zene és más különböző hangok képesek fiziológiai, pszichológiai és viselkedésre gyakorolt hatásokat kiváltani az emberből. Erre apellálnak a Mood Médiánál is, hiszen a fogyasztó a vásárlói döntések 75%-át a helyszínen hozza meg. Lehet zenei hatás a reklámzene, a szignálok, a márkazene, ésatöbbi.
Az illatmarketingnél két dolog lehet fontos, az illatosítás és a szagtalanítás. Az ember nagyon sok illatot meg tud különböztetni egymástól, viszont kevesebbet tud konkrétan megnevezni, ezt le is teszteltük a lányok előadásán, bőszen szagolgattuk a bébipúder, az erdő és az öblítő mesterségesen létrehozott illatát, mégsem jöttünk rá, hogy vajon mi lehet ez pontosan.
Egy cég arculatánál fontos a vizuális ráhatás is, hiszen kijelzők ma már mindenhol vannak, kérdés, hogy mi megy rajta? Hiszen lehet focimeccset, híradót nézni, vagy egy az ügynökség által megtervezett folyamatos, ízléses tájékoztatási csatornát létrehozni.
Fontos odafigyelni mindezekre, Magyarországon már tíz éves a Mood Média, ami egyre nagyobb keresletet jelent ezekre az apró, ámde lényeges dolgokra.