2017. május 2-án Budapesten, május 3-án pedig Veszprémben, a Pannon Egyetemen ismerhették meg az érdeklődők az Akadémiai Kiadó legújabb szakkönyvét, amelynek fókuszában a turizmusmarketing áll.
A veszprémi székhelyű Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának támogatásával most megjelent kötet a magyar nyelven elérhető turisztikai szakkönyvek közül elsőként foglalkozik kizárólag a turizmusmarketinggel. A Marketing és Turizmus szakkönyvsorozat ikertagjaként publikált kötet abban kíván útmutatót adni, hogyan lehet a marketingből, ezen belül a szolgáltatásmarketingből jól ismert tudást, a turizmus sajátosságait figyelembe véve alkalmazni.
A Lőrincz Katalin és Sulyok Judit szerzőpáros által szerkesztett kötet nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy a turizmus aktuális helyzetéhez igazodva, a magyarországi viszonyokat szem előtt tartva áttekinti a turizmusmarketing teljes folyamatát.
A kötet a turizmusmarketing jelenlegi, élményorientált helyzetének bemutatásával indít, majd a fogyasztók, vagyis a potenciális utazók megismerése következik. A marketing szerves részét képező termékfejlesztés után az olvasók az árképzés, az elosztási csatornák, majd a kommunikáció, promóció területébe nyernek bepillantást, külön fejezet tárgyalja a turizmusban is kiemelt reklámot és közönségkapcsolatokat (Public Relations), valamint a monitoringot, végül a turizmusmarketing jövőjével zárul a könyv.
A 16 fejezetből álló kötet egyaránt szól a jövő turisztikai szakembereinek és oktatóiknak, valamint a turizmusban és a marketingben dolgozóknak. Az elméleti ismereteket számos hazai és nemzetközi példa illusztrálja.
A könyv megvásárolható az Akadémiai Kiadónál (www.akademiai.hu) és a nagyobb könyvesboltokban.
A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán 1996 óta folyik turizmus oktatás. A program fő célja a turizmus társadalmi, gazdasági, környezeti és kulturális vonatkozásait taglaló szaktárgyainak oktatása és turisztikai kutatások végzése. Felsőoktatási szakképzésen, alap- és mesterképzési szakon, magyar és angol nyelven folyik a képzés nappali és levelező rendszerben. A Turizmus-vendéglátás alapszakon és Turizmus-menedzsment mesterszakon folyó képzések nyitott programként működnek abban az értelemben, hogy több ponton is közvetlen kapcsolatot teremtenek a turisztikai szakemberekkel, vállalkozásokkal és intézményekkel.