Marketing
A modul célja, hogy megismertesse a résztvevőket a korszerű marketing nélkülözhetetlen aspektusaival, és lehetőséget teremtsen számukra az új ismeretek saját céges környezetbe való alkalmazására.
Javasolt tematika
- A vállalat marketingkörnyezete
- Fogyasztói és vásárlási magatartás a lakossági és a szervezeti piacokon
- Piackutatási technikák
- Szegmentálás-targetálás-pozícionálás
- Marketingstratégiák
- Marketing-mix döntések
- Online marketing trendek
- Online fogyasztói magatartás
- Online kommunikációs platformok, eszközök, technológiák
- Online kampánytervezés, kampánymenedzsment, mérés
- Search Engine Marketing
Módszer
Interaktív, az elmélet megbeszélése és tervezési / elemzési gyakorlatok.
Időkeret
1 nap
Üzleti szimuláció
Döntéshozatali kompetenciák megszerzése szimulált vállalati környezetben szerzett gyakorlat alapján.
Javasolt tematika
A tréning során a következő kérdéseket kívánjuk megválaszolni:
- Hogyan és milyen döntéseket (ár, marketing, termelés, szállítás, fejlesztés) hozzunk versenypiaci helyzetben?
- Mi ezek hatása a vállalati eredményre?
- Hogyan ismerjük fel versenytársaink törekvéseit?
- Hogyan alakítsunk ki, mikor és hogyan módosítsuk a stratégiát?
Módszer
Párhuzamosan zajlik a szimulációs játék és a kapcsolódó ismeretek átadása, megbeszélése.
Az alapvető összefüggések ismertetése előadás formájában történik. Az anyagokat előzetesen interneten hozzáférhetővé tesszük.
A résztvevőkből kialakított csapatok mindegyike kap egy saját vállalkozást, amivel kapcsolatban gazdasági döntéseket hoznak.
A résztvevők a tréning során döntéseiket csoportosan hozzák meg. Munkájukhoz on-line segédletet kapnak. Az értékelés csoportdiszkusszió keretében történik.
Időkeret
1 nap
Pénzügy és számvitel
Napjainkban a számviteli információkat igen széles körben lehet hasznosítani az üzleti életben. A tulajdonosok, a befektetők, a hitelezők, az üzleti partnerek, önkormányzatok és egyéb hatóságok mellett a munkavállalók is egyre inkább a számviteli információkat felhasználók közé tartoznak. A mini kurzus célja a legfontosabb információk kiszűrésének és értelmezésének segítése.
Javasolt tematika
- Bevezetés. A mérleg felépítése és információtartalma.
- Az eredménykimutatás felépítése és információtartalma.
- Vagyoni és pénzügyi helyzet elemzése mutatószámok segítségével.
- Jövedelmi helyzet elemzése mutatószámok segítségével.
Módszer
Átfogó vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzet elemzés a mérleg és beszámoló alapján.
Időkeret
1 nap
Emberek menedzselése
A modul célja áttekintést adni a vállalatok emberi problémáinak, az emberi tényező menedzselésének legfontosabb kérdéseiről.
Javasolt tematika
- A szervezeti és a HR stratégia összefüggései
- A vezetői munka és a HR összefonódása, vezetői és HR kompetenciák
- HR folyamatok:
- Munkaerőtervezés
- Toborzás és kiválasztás
- Munkaerőmegtartás
- Képzés-fejlesztés
- Teljesítményértékelés
- Motiválás, delegálás, coaching
- Készségfejlesztés
Módszer
Interaktív, a résztvevők bevonására épülő módszerek, amelyekben ötvöződik az elmélet és a gyakorlat, a diszkusszió és a tanultak kipróbálása készségfejlesztő gyakorlatokon, szerepjátékokon keresztül.
Időkeret
1 nap
Controlling
A modul célja, hogy betekintést nyújtson a controlling feladatairól a szervezetekben, hogy a résztvevők átlássák egy szervezet költségszerkezetét, és tervezési ismeretekre tegyenek szert.
Javasolt tematika
Általános controlling ismeretek:
- A vezetés és a controller kapcsolata
- A controller felelősségi területei
- A controlling szervezet helye a vállalkozás hierarchikus felépítésében
- A controlling rendszer filozófiája
Költségtani ismeretek:
- A költségszámítás fontossága,
- A költségtan alapfogalmai: kiadás – költség – ráfordítás,
- A költségek csoportosítása,
- A költségelszámolások útja,
- Költségviselők és költséghelyek,
- Fedezeti számítások,
- A modern költség és teljesítményszámítás céljai,
- A költségszámítás alkotórészei és feladatai
- Controlling beszámolók
- Tervezési ismeretek: stratégiai, taktikai és operatív tervezés
- Stratégiai controlling, Balanced ScoreCard
- Rövid távú speciális vezetői döntések
Módszer
Interaktív, az elmélet megbeszélése és tervezési / elemzési gyakorlatok.
Időkeret
1 nap
Stratégia
A stratégiai gondolkodás képességének fejlesztése és a stratégiai irányításra történő felkészítés.
Javasolt tematika
- Jövőkép, küldetés, stratégia, értékek
- A stratégiai menedzsment kihívásai (helyzetelemzés és stratégiaalkotás)
- Együttműködő szervezeti kultúra kialakítása
- Leadership – Vezetői kompetenciák fejlesztése
- A digitális szemléletmód kialakítása
Módszer
Interaktív, az elmélet megbeszélése és tervezési / elemzési gyakorlatok, az elmélet adaptálása a saját szervezetre.
Időkeret
1 nap
Információ menedzsment – Big Data
A legfontosabb Big Data technológiák bemutatása.
Javasolt tematika
- Big Data adatforrások és kezelésük,
- strukturált és strukturálatlan (pl. szöveges) adatok elemzése
- Az üzletileg fontos információk kinyerése
- Gyakorlati alkalmazások, elemző szoftverek használata egy konkrét példán keresztül
- internetes adatok
- elérésére,
- elemzésére
- összefüggések, eredmények megjelenítése, vizualizációja
- internetes adatok
- A Big Data kezelésének tervezése a saját üzletre vonatkozóan
Módszer
Interaktív, a résztvevők bevonására épülő módszerek, amelyekben ötvöződik az elmélet és a gyakorlat, a diszkusszió és a tanultak kipróbálása készségfejlesztő gyakorlatokon keresztül.
Időkeret
1 nap
Agilis projektek tervezése
Projektmenedzsment szoftverek alkalmazásán keresztül az agilis és hibrid projektmenedzsment módszerek elsajátítása
Javasolt tematika
- Hagyományos projekttervezési technikák vs Agilis vs Hibrid szemlélet
- Agilis projektmenedzsment legfontosabb módszerei
- Hibrid fejlesztési módszerek
- Lehet-e az agilis szemléletet nem IT projektek esetén használni?
- Agilis multiprojektek tervezése menedzselése
- Agilis és hibrid projektmenedzsment szoftverek alkalmazása
Módszer
Interaktív, a résztvevők bevonására épülő módszerek, amelyekben ötvöződik az elmélet és a gyakorlat, a diszkusszió és a tanultak kipróbálása készségfejlesztő gyakorlatokon keresztül
Időkeret
1 nap
Hatékony vezetői kommunikáció
A képzés célja, hogy továbbfejlessze a résztvevők kommunikációs készségeit a külső és belső ügyfelekkel való hatékonyabb kommunikáció és a jobb kapcsolat kialakítása érdekében, amely egyaránt fokozza a teljesítmény és az elégedettség szintjét.
Tematika
- Bizalom kialakítása a szervezetben és az ügyfelekkel
- Verbális és non-verbális kommunikáció
- Hogyan kérdezzünk, és hogyan hallgassuk meg a másikat?
- Asszertív viselkedés
- Panaszkezelés
- Konfliktuskezelés
- Tárgyalástechnika: álláspontok és érdekek; alternatív megoldások
Módszer
Interaktív, a résztvevők bevonására épülő módszerek, amelyekben ötvöződik az elmélet és a gyakorlat, a diszkusszió és a tanultak kipróbálása készségfejlesztő gyakorlatokon, szerepjátékokon keresztül.
Időkeret
1 nap
Érzelmi Intelligencia
A képzés célja, hogy megismertesse az érzelmi intelligencia lényegét és az EQ szerepét a szervezeti sikerek elérésében.
Tematika
- Az érzelmi intelligencia elemei
- Kutatási eredmények, jó gyakorlatok
- Melyik EQ kompetenciát érdemes fejlesztenem?
Módszer
Interaktív, a résztvevők bevonására, sok beszélgetésre, technikák és kézzelfogható módszerek megosztás és gyakorlása
Időkeret
1/2 nap